KUN ASIAKKAAN MIELIPIDE ON SINULLE TÄRKEÄÄ
Google arvostelut ja asiakaskokemus ratkaisee, ostaako asiakas
Google arvostelut ovat ulospäin näkyvä merkki asiakaskokemuksesta ja voivat kasvattaa sekä luottamusta, että myyntiä. Hallitse arvostelujasi älykkäästi!
Ratkaisu, jolla hallitset yrityksesi mainetta viisaasti
Google-arvostelut voivat rakentaa tai murentaa yrityksen maineen. Suurin osa kuluttajista luottaa ostopäätöksissään muiden käyttäjien arvosteluihin. Sovelluksemme avulla varmistat, että näkyvillä ovat vain ne arvostelut, jotka todella edustavat yrityksesi laatua ja palvelua.
Climb-O kerää parhaat arvostelut!
Näin se toimii:
- KERÄÄ ARVOSTELUJA HELPOSTI: Sovelluksemme avulla voit pyytää asiakkailta arvosteluja vaivattomasti ja hallita niitä yhdessä paikassa.
- REAGOI NEGATIIVISIIN ARVOSTELUIHIN: Saat ilmoituksen negatiivisista arvosteluista ennen kuin ne menevät julkisiksi. Tämä antaa sinulle mahdollisuuden reagoida nopeasti ja mahdollisesti kääntää negatiivinen kokemus positiiviseksi, eikä yrityksen maine saa kolhuja.
- PARANNA MAINETTASI: Vastaamalla arvosteluihin osoitat asiakaslähtöisyyttä ja erotut kilpailijoista edukseen. Ohittamalla arvostelut riskeeraat maineesi ja mahdollisesti menetät asiakkaita negatiivisten palautteiden vuoksi.


Miksi asiakaskokemus on tärkeää?
Tekoälyn lisääntyessä hakukoneissa arvostelujen painoarvo tulee kasvamaan entisestään. Tämä tarkoittaa, että perinteiset hakutulokset (SEO) painuvat alemmas, ja tilalle nousee Googlen omia snippettejä, jotka perustuvat esimerkiksi arvosteluihin.
Hyvä asiakaskokemus ja palautteen esittäminen kotisivuilla yksi tehokkaimmista työkaluista, joita yrittäjällä on käytettävissään näkyvyyden ja myynnin parantamiseksi. Ne toimivat ilmaisina myyjinä, jotka vakuuttavat asiakkaita ympäri vuorokauden. Samalla yrityksen maine paranee.

Mitkä asiat vaikuttavat ostopäätökseen
Tutkimustuloksiahan on usein yhtä monta kuin on tutkimuksiakin. Mutta tässä hieman suuntaa, johon on koottu muutamasta lähteestä löytyneitä tuloksia.
Palaute on kriittinen elementti!
Etenkin toimialoilla, jotka ovat asiakkaalle vieraampia, nousevat arvostelut ja muiden kokemukset kriittiseen rooliin ja valinta ratkeaa helposti parhaimpia arvosteluja saaneiden hyväksi.
Suurin osa ihmisistä lukee muiden arvosteluja, ennen kuin tekevät ostopäätöksen. Pahimmillaan huono asiakaskokemus alkaa maksamaan yrityksellesi ihan riihkuivaa rahaa, jollei sinulla ole tuoreita 4-5 tähden arvosteluja.
Arvosteluja kannattaa myös aktiivisesti pyytää asiakkailta. Useimmat ihmiset eivät aktivoidu muuten, kuin juuri silloin, kun on jotain negatiivista sanottavaa. Sovelluksellamme saat kiinni nekin ennen kuin ne päätyvät kaikkien nähtäväksi.
Rakenna luottamusta
Yli 90% asiakkaista tarkistaa arvostelut ennen kuin he päättävät ostaa. Tämä osoittaa, kuinka tärkeää on keskittyä hyvien arvostelujen saamiseen.
Jatkuvuus
Yli 70% asiakkaista jättää huomiotta yli kuukauden vanhat arvostelut. Uudet asiakaspalautteet pitävät yrityksesi relevanttina ja luotettavana asiakkaiden silmissä.
Näytä palaute sivuillasi
Aitojen ja positiivisten arvostelujen näkyminen sivustollasi kasvattaa konversioasteita keskimäärin yli 20%. Alla esimerkki yhdestä esitystavasta.
Esimerkki Karikatyyrilahja Oy:n nettisivun widgetistä:
Usein kysytyt kysymykset
Voiko sovelluksella tehtailla ”aitoja” arvosteluja?
Ei, sovelluksemme on suunniteltu noudattamaan eettisiä standardeja ja Googlen ohjeistuksia. Se auttaa hallitsemaan olemassa olevia arvosteluja ja helpottaa aitojen asiakaspalautteiden keräämistä laillisesti ja eettisesti oikein.
Yrityksellä on jo 5 tähteä arvosteluissa, mihin tarvitsen tätä?
Jos ne viisi tähteä on tulleet muutaman arvostelun kautta, niin ei tarvitse kuin yksi huono arvostelu ja tähtilukema saattaa muuttua dramaattisesti.
Siksi kannattaa pyrkiä saamaan mahdollisimman tasaisesti uusia hyviä arvosteluja.
Voiko huonoja Google arvosteluja poistaa?
Ei, kaikkia huonoja Google-arvosteluja ei voi poistaa. Googlella on tiukat käytännöt siitä, minkä tyyppisiä arvosteluja voidaan poistaa ja minkä tyyppisiä ei.
Voit pyytää arvostelun poistamista, jos se rikkoo Googlen arvostelukäytäntöjä.
Asiakkaamme eivät lue arvosteluja!
Tutkimukset osoittavat, että suurin osa kuluttajista tarkistaa asiakaskokemuksen ennen ostopäätöstä. Huonot asiakaspalautteet voivat vaikuttaa huomattavasti siihen, miten potentiaaliset asiakkaat näkevät yrityksesi.
Ja hyvä palaute on lähes ainoa asia, millä voit erottautua kilpailijoistasi, kun palvelu tai tuote on muuten lähes samanlainen.
Yrityksellämme on paljon huonoja arvosteluja, auttaako tämä sovellus?
Kyllä, sovellus auttaa keräämään ja vastaamaan arvosteluihin vaivattomasti, eikä huonoja arvosteluja pääse enää julkiseksi niin helposti.
Tämä parantaa yrityksesi mainetta ja auttaa muuttamaan negatiiviset näkemykset positiivisiksi.
Toimimme B2B-sektorilla, eikä kukaan lue arvosteluja.
Vaikka B2B-sektorilla arvostelujen merkitys voi tuntua vähäisemmältä, ne voivat silti vaikuttaa brändin luotettavuuteen ja auttaa erottumaan kilpailijoista.
Myös yrityksissä toimivat ihmiset ja B2B-ostajat tekevät usein laajoja taustatutkimuksia ennen päätöksentekoa, ja asiakaskokemus on osa tätä prosessia.
Kannattaako arvosteluihin vastata?
Ehdottomasti. Arvosteluihin vastaaminen osoittaa, että arvostat asiakkaitasi ja heidän palautettaan, mikä voi parantaa yrityksesi mainetta ja asiakassuhteita.
Mitä hyötyä arvostelujen keräämisestä on?
Hyvä asiakaskokemus lisää luottamusta ja uskottavuutta, parantavat näkyvyyttäsi hakutuloksissa ja voivat lisätä konversioita, mikä johtaa suurempaan myyntiin. Hyvät palautteet ovat myös ainoa asia, millä voit erottautua kilpailijoistasi, kun palvelu tai tuote on muuten lähes samanlainen.
Joissakin yrityksissä voi vallita kulttuuri, joka suosii lyhyen tähtäimen voittoja ja jossa asiakastyytyväisyyden merkitystä aliarvioidaan.
Nimenomaan tähän rakoon kannattaa sinun iskeä ja panostaa hyviin arvosteluihin.
Hyvät palautteet auttavat myös hakukoneoptimoinnissa, sillä Google arvostaa sivustoja, joilla on paljon hyviä arvosteluja.
Kuka uskoo nettisivuilla esitettyjä arvosteluja?
Avoimuus on avainasemassa. Kun asiakaskokemukset ovat läpinäkyvästi esillä ja niihin on vastattu, ne lisäävät uskottavuutta ja vahvistavat, että ne ovat todellisten asiakkaiden kirjoittamia.
Samat palautteet näkyvät myös niillä alustoilla, joihin ne on jätetty, joten vilpille ei jää sijaa.
Arvostelujen pyytäminen asiakkailta tuntuu työläältä.
Sovelluksemme tekee arvostelujen pyytämisestä helppoa. Voit lähettää helposti ennakkoon valmiiksi luotuja viestejä, joissa on valmis linkki arvostelusivulle joko sähköpostilla tai whatsapilla.
Myymälässä tai painotuotteissa voi olla samalle sivulle johtava QR-koodi ja kotisivuillasi voi olla arvosteluja esittävä lisäosa, josta pääsee myös jättämään arvosteluja.
Kuinka meillä voi olla arvosteluja, kun emme ole niitä koskaan pyytäneet?
Asiakkaat voivat jättää arvosteluja omasta aloitteestaan, riippumatta siitä, onko yritys pyytänyt niitä vai ei.
He saattavat tehdä niin kokeiltuaan tuotteitasi tai palveluitasi ja halutessaan jakaa kokemuksensa muiden kanssa.
Ja jolleivat he voi jättää arvosteluja yrityksesi nettisivujen tai lähettämäsi kyselyn kautta, he jättävät niitä suoraan jollekin alustalle, mitä käyttävät (kuten Google)
Voiko huonoja Google arvosteluja poistaa?
Ei, kaikkia huonoja Google-arvosteluja ei voi poistaa. Googlella on tiukat käytännöt siitä, minkä tyyppisiä arvosteluja voidaan poistaa ja minkä tyyppisiä ei.
Voit pyytää arvostelun poistamista, jos se rikkoo Googlen arvostelukäytäntöjä.

Yrityksesi oma palautekanava
Climb-o on yrityksellesi räätälöity palautekanava, jonne voit ohjata asiakkaitasi helposti joko lähettämällä heille sähköpostia, WhatsApp-viestiä, nettisivujesi tai esimerkiksi myymälässä esillä olevan QR-koodin kautta.
Sovelluksemme älykäs suodatus lähettää automaattisesti 4–5 tähden palautteet suoraan Googleen.
Jos arvostelu on 3 tähteä tai vähemmän, asiakkaalle tarjotaan mahdollisuus antaa suoraa palautetta yhteydenottolomakkeen kautta, eikä arvostelu mene vielä eteenpäin.
Näin sinulla on tilaisuus käsitellä ja ratkaista ongelmat ennen kuin ne muuttuvat julkisiksi.
Kerää palaute sinne missä asiakkaasi ovat
Voit integroida sovelluksen maksimissaan 10 eri tilisi kanssa, kuten esimerkiksi Facebook, Tripadvisor, Trustpilot, Booking jne. ja Custom Connectionilla lähes mihin tahansa alustaan, jolloin asiakas voi päättää minne arvostelunsa haluaa näkyviin. Voit yhdestä käyttöliittymästä hallinnoida kaikkia arvostelujasi ja varjella yrityksen mainetta.

Kiinnostuitko? Varaa aika esittelylle
Hinta
Hinta sisältää brändin mukaisen ilmeen rakentamisen ja käytönopastuksen sekä tuen. Laskutetaan kuukausittain etukäteen. Irtisanomisaika 1 kk.
89€
/kk (alv 0%)
- Liitä 5 tiliä (Google, Facebook jne.)
- 300 arvostelukutsua /kk sähköpostilla
- Widgetit arvostelujen esittämiseen nettisivuilla
- Sähköpostimuistutukset
- Rajoittamaton määrä arvostelukutsuja WhatsApilla
- Tekoälyn muokkaamat pikavastaukset
- Analytiikka
- QR-koodi, joka johtaa sovellukseen
Tilaa Climb-o yrityksellesi
Ota yrityksen maine tarkkailuun.
Voit pyytää tarkemman esittelyn ja kokeilla viikon ilmaiseksi. (Rajoitettu määrä, 1-7 pv jono)
Räätälöin sovelluksen asetukset yrityksesi pohjalta ja saat tunnukset, joilla voit yhdistää haluamasi tilit ja alkaa keräämään arvosteluja. Kaikki nykyiset asiakaspalautteet näkyvät sovelluksessa ja voit halutessasi vastata niihin.
Toimitusaika: 1-2 pv
Täytä lomake.
Lähetä viestiä: janne@jannemarkkanen.fi
tai soita: 044 585 2845